dinsdag 20 april 2010

Mislukte eironeia in de reclame-industrie.

Er zijn veel dingen waar ik me bij reclames aan kan ergeren. En mislukte eironeia is daar een van. Oftewel mensen die halverwege de commercial uit hun rol vallen. Zo moeilijk is acteren toch niet? ('Nou nou, acteren..') Maar toch kom je ze elke zoveel reclames weer tegen.

Hysterische moeder: "oh nee, er zit weer een vlek in dit shirt! Wat moet ik doen?" Mysterieuze vrouw in vel geel of roze shirt - hoe komt die in godsnaam in je huis?! Ik zou me doodschikken en haar met een keukenmes verdrijven, maar goed -, breed glimlachend: "nou, gewoon even met een sopje eroverheen." Moederlief: "maar dan verspreid je het toch alleen maar? En bovendien moet je dan erg hard schobben." Duivelsvrouw: "nee hoor, niet met EZ Wash!" Volgt een magische demonstratie. Moeder: "ach, wat gemakkelijk, dit ga ik al mijn vriendinnen aanbevelen! EZ Wash, zo makkelijk en zóóó goedkoop!"

Pardon? U was toch een onschuldige moeder? Sinds wanneer zit u ook in het complot? Uw hele doel in dit derde rangs toneelstukje was toch een onwetende te spelen, die dan weer - 'Hebben wij elkaar ooit eerder gezien?' 'Nee, vader!' - helemaal overtuigd kan raken? Erg verwarrend.

En dan natuurlijk nog een zoontje dat de hele dag niets anders doet dan buiten in de modder spelen, maar toch een aai over de bol erg kan appriciëren.
Yeah right.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten