woensdag 21 april 2010

Modern Warfare 2's kleine foutjes

Begrijp me niet verkeerd; MW2 is awesome. Echt ongelofelijk vet.

Maar ik ben in staat, en hou ik er vreemd genoeg van - dit is waarom ik twee tijdjes reviews heb geschreven -, om zelfs in de beste games foutjes te vinden. Zo ook in CoD MW2 (*). Waarschijnlijk omdat ze de ervaring onrecht doen. Ook al kan Infinity Ward er soms weinig aan doen, hier wat van de spelbrekers.

(*Voor de mensen die deze afkorting niet kennen: shame on you, wat loop je hier iemands gezeur te lezen? Ga Call of Duty kopen, en wel nu!)

Spawnen

Ten eerste de bekendste. Ik spawn regelmatig ergens waar ik maar 3 stappen hoef te verzetten voor ik weer gesniped wordt. Vaak een paar keer op dezelfde plek. Maar het kan nog erger:
  • in een stroom kogels (of, in Hardcore, een stroom Friendly Fire);
  • in een claymore, jawel: "*spwn* *click* No no no.. *boem*";
  • in een flumpie (aka Grenade Launcher), nog een impressie: "*spwn* *boem* Wat? WAT? *spwn*";
Ook anderzijds is het spawnen erg, nl. mensen die achter je spawnen. Ik zag eens tijdens een cam (omdat ik weer eens dood was) letterlijk achter iemand een vijand spawnen. En ja hoor, mesje erin.
Soms zit ik ook heel tactvol de sluipen (nee niet campen, sluipen), maar helaas, er spawnen drie gozers tegelijkertijd achter me.

Bullet lag, damage lag etc.

Waar ik me ook dood aan erger is als ik dood ga terwijl ik achter cover ren. Dat komt dan waarschijnlijk omdat ik geraakt ben (in het spel van de ander), maar dat mij(n spel) nog niet gemeld is. Ook gevallen waar ik iemand door het hoofd schiet, maar die opeens ergens anders blijkt te staan (bijvoorbeeld met een mes in mijn hoofd).

Predator Missiles

Choppers en AC130's kan ik nog mee leven, maar predator's vind ik zo mateloos irritant. Hier heb ik een aantal redenen voor. Ten eerste schijnen ze lak te hebben aan Cold Blooded. Maar vooral omdat ze zo naaierig zijn. Er zit helemaal geen tactiek achter, helemaal geen wraak. Vaak raken ze maar één iemand (nl. mij). Gewoon willekeurige mensen bestoken. Bah.

Naar mijn mening hadden ze beter als 13-killstreak een Predator Drone kunnen doen. Met 3 missiles ofzo. (Ok, misschien een beetje te veel AC130, maar dat is allemaal balancing.) En vooral: met overzicht. Als je 13 killstreak net afgebroken wordt door een campende sniper, er lekker een Predator opgooien. Of nog leuker: eerst twee expres mis, steeds dichterbij, in de hoop dat hij gaat rennen. En dan de derde wel raak, anders vergroot je z'n egotrip-streak alleen maar.

8 opmerkingen:

  1. conedenim@hotmail.com30-05-2010, 02:39

    omg! dat is nu echt eens de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord over MW2!


    Het spawnprobleem ligt er gewoon aan dat jij je mappen niet kent. Beide teams starten altijd aan een ander uiteinde van de map, als je weet waar ze spawnen dan kan je naar die plaats gaan en dan kan je spawnkillen of gekilld worden door iemand die net spawnd! Gekild worden door een claymore als je net bent gespawnd... NOOBISCH, maar dit gebeurd nooit!!! Dus, dikke bullshit!

    Wat er dan weer wel een foutje is. is dat als je je m9 uitrust met een silencer dat je nogsteeds op de radar gezien wordt als je schiat, of dat de akkimbo model 1887 superkrachtig is en een verre range heeft.
    Veel wapens overpowerd zijn. Dat zijn fouten.

    sorry voor de slechte commentaar, maar leer eerst je spel kennen voor je iets op internet zet


    grts

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ajaa, en de zogenaamde bulletlag??? kogels kunnen bepaalde objecten penetreren zonder fmj. dat het spel soms lagd ga je me zeker niet horen zeggen, maar switch dan van lobby en rarara... probleem opgelost

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, teams spawnen alleen in het begin aan andere kant, de spawnplekken verplaatsen zich langzaam, waardoor je ook naast een sniper van het andere team kan spawnen.

    En ja, niet alle wapens zijn goed gebalanced, het heeft echter ook veel met usability te maken.

    Bulletlag heeft niets met bullet penetration te maken, je kan ook mensen in killcams 1 schot met een AK mis zien schieten, en dan een headshot maken. Dat is minieme lag, waar IW weinig aan kan doen, maar irritant is het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lol gast leer eerst spelen voordat je foutjes gaat zoeken. je spawnt nooit in een stroom kogels. en nooit voor een claymore.ten 2e je moet leren met een predator missiles om te gaan ik heb een keer 5 kills met 1 predator missile gehad.en ten 3e AC130 is goed zo want met AC130 kill je er zeik veel.

    gr

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The best gamer of COD MW2:
    hello i am mathias toussaint and i am 1 of the best gamers of MW2 LOL!
    hallo ik ben Mathias Toussaint en ik ben 1 van de beste gamers van heel MW2 LOL!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. aah dit is zo leuk hè, lezen hoe mensen reageren op je stukje en dat ze dan denken dat ze je dissen ofzoeiets. jij zecht spaw is kut, omdat je dan heel snel gespawnkilld wordt. en een reactie zegt. "jonguh je kan gewoon naar hun spawnplek en ze daar dan killen! daar is niks mis mee!" dat is tog juist het probleem...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Precies.

    Ook "Ik heb een keer". Ja, "een keer" ja.

    RC-XD's zijn ook hysterisch, btw.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. je hebt helemaal gelijk het is gewoon een vet hard spel

    BeantwoordenVerwijderen